Framtida projektmöjlighet i centrala Uppsala

Press 31 januari 2022
I Fålhagen, mitt i Uppsala, har vi i veckan förvärvat en utvecklingsfastighet med ett positivt planbesked för framtida byggnation av bostäder i 4-5 våningar. Planarbetet kommer starta omgående med förhoppning om produktionsstart under 2024.

Förändringen av detaljplanen förväntas medge en bostadsbyggrätt om ca 1 800 kvm ljus BTA fördelat på 4-5 våningar. Vi ser nu fram emot samarbetet med Uppsala Kommun för att förverkliga visionen av fastigheten. Vi välkomnar även nya hyresgäster till Tantalos som nu huserar i den befintliga byggnaden.

Området
Mitt i centrala Uppsala ligger den populära stadsdelen Fålhagen. Här bor du i charmiga kvarter med närhet till det mesta. Ett stenkast från området ligger Uppsalas resecentrum varifrån du har tillgång till både lokaltrafik och fjärrtåg. I närområdet finns flera förskolor och skolor. Vaksala torg, Kvarnen-gallerian och Uppsala Konsert & Kongress finns också inom gångavstånd.

För mer information, kontakta:

Martin Häggqvist
martin@tantalos.se
08 – 80 50 90

Ett fastighetsbolag med fokus på utveckling och förvaltning av egenproducerade bostäder i trä. För oss är det en självklarhet. Vi bygger hållbara hem som du har råd att bo i.
Välkommen till Tantalos.

Får vi berätta mer om oss?